Autor Wiadomość
RodzyN
PostWysłany: Śro 22:21, 28 Mar 2007    Temat postu: Cylindry

Jeśli chcemy rozmawiać o tuningu cylindra należy zacząć od ich poznania ich budowy, materiałów używanych do produkcji oraz czym różnią się tuningowe w stosunku do fabrycznych. Cylinder nowoczesnego silnika dwusuwowego to skomplikowany odlew z szeregiem kanałów i tzw. okien na gładzi cylindra, którymi następuje jego napełnianie i opróżnianie. Ich kształt, przebieg, kąt wejścia i wylotu oraz wysokość usytuowania względem chwilowego położenia tłoka, mają zapewnić prawidłową pracę i jak najbardziej optymalny proces spalania. One decydują ile mieszanki, w które miejsce w komorze sprężania w pierwszej kolejności zostanie wtłoczone, a z drugiej strony zaś kiedy i jak szybko ma nastąpić wydech spalin - to swoisty rozrząd z silnika czterosuwowego tyle że dużo prostszy w budowie.

* TEKST ŚCIAGNIETY ZE STONY WWW.JEDNOSLAD.PL

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group